نوکیشان درحبس

نوکیشان درحبس

اجتماعی
نوکیشان درحبس

نوکیشان درحبس

اجتماعی

«رامئیل بت تمرز» مسیحی آشوری برای اجرای حکم به زندان می‌رود

«محبت نیوز» –  گزارش‌‌ها از ایران حاکیست «رامئیل بت تمرز» شهروند مسیحی آشوری (فرزند کشیش ویکتور بت تمرز) که به اتهام برگزاری کلیساهای خانگی به چهار ماه حبس تعزیری محکوم شده بود برای اجرای حکم به زندان می‌رود.

بر اساس گزارش بخش انگلیسی وبسایت «ماده ۱۸» او باید روز سه‌شنبه ۱۷ دی‌ماه خود را به زندان اوین تحویل دهد.

دابرینا بتمرز خواهر رامئیل که خارج از ایران ساکن است و مدتی است که به نمایندگی از خانواده‌اش و دیگر ایرانیان مسیحی سخنرانی می‌کند به «ماده ۱۸» گفته او یک ماه از حکم صادره را در زندان بوده و اکنون باید سه ماه حبس را تحمل کند.
دابرینا می‌گوید این دوران برای برادرش و خانواده سخت خواهد بود به ویژه برای همسرش که می‌بیند او به زندان می‎‌رود.
رامئیل به خاطر حضور در یک پیک‌نیک به همراه دیگر مسیحیان بازداشت شده و این بسیار ناعادلانه است.
دابرینا تاکید کرده مدت زمان زندان برادرش در مقایسه با دیگر مسیحیان کوتاه به نظر می‌رسد اما وقتی جرمی مرتکب نشده باشی حتا یک روز در زندان بودن هم ناعادلانه است.

فرزند کشیش ویکتور بت تمرز و همسرش قرار است ۲۴ فوریه ۲۰۲۰ برای آخرین دفاعیه به دادگاه مراجعه کنند و این درحالیست که رامئیل نیمی از دوران حبس خود را گذرانده است.
سالهاست پرونده خانواده بتمرز در دادگاه باز است و چندین بار دادگاه‌ آنها به دلایل نامعلوم به تعویق افتاد از جمله آخرین دادگاه آنها که قرار بود در نوامبر ۲۰۱۹ برگزار شود اما فقط به دلیل شلوغی دادگاه لغو شد.
دادگاه رامئیل روز دوشنبه ۱۸ ژوئن (۲۸ خرداد ۱۳۹۷) به ریاست قاضی احمدزاده برگزار شد و حکم او چهارشنبه ۱۱ جولای (۲۰ تیر) صادر شده است که منابع نزدیک می‎گویند وکیل او از دادگاه تقاضای تجدید نظر کرده است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد