نوکیشان درحبس

نوکیشان درحبس

اجتماعی
نوکیشان درحبس

نوکیشان درحبس

اجتماعی

محکومیت ۹ تن از مسیحیان غیرتثلیثی به ۴۵ سال زندان

به گزارش  محبت نیوز:

هر سال در آستانه کریسمس فشار نهادهای امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی روی مسیحیان به شدت افزایش پیدا می‌‌کند که شامل بازداشت‌‌های دسته جمعی و صدور احکام سنگین و احضار و بازجویی برای مسیحیان می‌شود.

«محبت نیوز»- گزارش‌‌ها از ایران حاکیست ۹ تن از مسیحیان غیرتثلیثی توسط دادگاه انقلاب تهران هر کدام به ۵ سال حبس محکوم شدند.
ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران جمعه ۲۰ دسامبر۲۰۱۹ (۲۹ آذر ۱۳۹۸) گزارش داد عبدالرضا علی‌حق‌نژاد، محمد اسلام دوست، بهنام اخلاقی، بابک حسین زاده، مهدی خطیبی، خلیل دهقان‌‌پور، حسین کدیور، کمال نعمانیان و محمد وفادار با حکم قاضی محمد مقیسه رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران در مجموع به ۴۵ سال حبس تعزیری محکوم شدند.
دادگاه این افراد اول مهرماه برگزار شد و حکم آنان ۲۱ مهرماه ابلاغ شد.
این نوکیشان به رای صادره توسط دادگاه انقلاب تهران اعتراض کرده‌اند و منتظر رای نهایی دادگاه تجدید نظر هستند.
بابک حسین‌‌زاده، بهنام اخلاقی و مهدی خطیبی پیشتر در تاریخ ۴ اسفندماه ۹۷ در یک جلسه کلیسای خانگی در شهر رشت بازداشت شده‌ بودند.

به طور معمول هر سال در آستانه کریسمس فشار نهادهای امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی روی مسیحیان به شدت افزایش پیدا می‌‌کند از بازداشت‌‌های دسته جمعی و صدور احکام سنگین و احضار و بازجویی گرفته با ممانعت از برگزاری مراسم آئینی و جشن‌‌ها یا متوقف کردن فعالیت‌‌های اقتصادی آنها نظیر فروش لوازم تزئینی کریسمس و نمادهای مسیحی. امسال نیز این روند تبعیض‌آمیز از سوی نهادهای امنیتی تحمیل شد بازارچه سالانه کریسمس که در باشگاه آرارات تهران حوالی ونک برگزار می‌شد را تعطیل کردند.
این احکام سنگین درحالی صادر شد که وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا، پنجشنبه ۱۹ دسامبر (۲۸ آذر) ابوالقاسم صلواتی و محمدناصر مقیسه دو قاضی دادگاه‌‌های انقلاب را به اتهام دست داشتن در صدور مجازات‌های سنگین علیه مردم ایران و شهروندان دوتابعیتی و اقلیت‌‌های دینی در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.
آن دو متهم‌‌اند در دادگاه‌‌های فرمایشی عدالت را زیر پا گذاشته‌اند و با محاکمه‌ روزنامه‌نگاران، دگراندیشان دینی و مذهبی، وکلا، فعالان سیاسی و اقلیت‌های قومی و مذهبی به خاطر حق ابراز آزادی بیان و تشکیل اجتماعات و صدور احکام سنگین و درازمدت و همچنین صدور حکم شلاق و اعدام، حقوق بشر را نقض کرده‌‌اند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد